7 moduri de a valida o idee de afacere
08/09/2014

validarea ideilor

Cum ne dăm seama dacă o idee e bună sau nu? Sunt idei şi idei, cele bune vor reuşi, iar cele rele vor rămâne uitate, am putea spune. Însă dacă vorbim despre idei de afaceri, în care investeşti apoi timp, bani şi implicare emoţională, s-ar putea să conteze procesul de validare.

Acum ceva vreme, pe blogul nostru s-a scris un articol despre idei, foarte interesant, iar unul dintre aspectele dezbătute acolo era validarea ideilor. Cred că trebuie insistatat puţin pe această zonă, iar un articol citit de curând pe TheNextWeb mi s-a părut sugestiv. Este vorba despre validarea ideilor de afaceri. Ştiu ce înseamnă să crezi cu tărie într-o idee şi să o vezi materializată, dar, tot din experienţă, ştiu că poţi scuti mult timp şi resurse, dacă reuşeşti să o validezi sau cel puţin să o adaptezi la context, înainte de a te apuca de treabă.

OK, mi-a venit o idee de afacere şi eu sunt sigur că ar merge. Mă uit să văd dacă mai e ceva asemănător sau dacă am un avantaj competitiv, iar dacă sunt poziţionat pe o nişă şi mă gândesc că aş putea să o exploatez, următorul pas ar fi să mă apuc efectiv să văd cum o pot pune în practică şi apoi să acţionez. Cam aşa am început eu primele proiecte. Nu pot spune că e neapărat rău, pentru că important e să ai motivaţia şi încrederea că vei reuşi şi să te apuci efectiv de treabă. Însă, aşa cum spuneam mai sus, poţi evita multe bătăi de cap, timp şi resurse pierdute, dacă îţi validezi ideea şi încerci să obţii cât mai mult feedback înainte de a mobiliza resurse. Mai ales că la început e cât se poate de simplu, validarea ideii nu e un proces care implică foarte mult timp şi nici bani cheltuiţi. Chiar şi pe proiecte cu un grad ridicat de inovaţie, pentru MVP(minimum viable product) nu trebuie să dezvolţi toate funcţionalităţile, ci doar pe cele prin care oamenii să înţeleagă ce le vinzi şi să îţi confirme că ai o piaţă pentru produs.

Aşadar, ce putem face pentru a testa o idee de afacere? Articolul de pe TheNextWeb prezintă 7 modalităţi care mie mi se par potrivite şi adaptate la contextul actual. Se vorbeşte de la validarea ideii începând cu feedback simplu de la cât mai multă lume, căutarea celor care sunt “Gică contra”, construirea unui produs care să îţi satisfacă propriile nevoi, testarea ideii, crearea unui landing page, găsirea primilor clienţi şi punerea produsului în piaţă. Vă las pe voi să citiţi restul: http://thenextweb.com/entrepreneur/2014/08/17/validate-startup-idea/.

Dacă vreţi să intraţi mai mult în subiect, vă recomand orice material despre “lean startup”. Eu am găsit acest curs gratuit, pe udacity, despre începerea unei afaceri, după metodologia lean.

Spor la treabă!

Lasă un comentariu:

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată.

CE FACI AZI?
  • Relaxare
  • Energie
  • Inspiraţie
  • Melancolie
  • Bucurie
  • Curiozitate
  • Planificare
  • Meditaţie
  • Generozitate
  • Tristeţe
  • Geek
  • Motivaţie
  • Iubire
  • Implicare
  • Studiu
  • Plictiseală
  • Creativitate
  • Sport
  • Funky
  • Vacanţă
  • Nebunie
  • Muzică
  • Film
  • Lectură
  • Dans
  • Lucru
  • Cu prietenii
  • Petrecere
  • Weekend
  • Dimineaţă
  • Noapte
  • Soare
  • Ploaie
  • Indoor
  • Outdoor
  • Primăvară
  • Vară
  • Toamnă
  • Iarnă
Trimite!

Abonează-te la newsletter pentru mai multe gratuităţi!
* = required field
Invie Traditia

Copyright Gratuitor - 2015 © Toate drepturile rezervate.