La “Brânză Topită” mergi şi când plouă
29/05/2013

branza topita teatru

În ciuda vremii şi a faptului că am fost lasată baltă de două prietene care se oferiseră să meargă cu mine la piesa“Brânză Topită”, m-am înarmat cu o umbrelă şi am plecat de una singură şi indispusă la Sala Nouă a Teatrului de Comedie, unde avea loc premiera piesei de teatru a Corinei Ciubotaru.

Nu mai ştiam exact unde este Teatrul de Comedie şi cum nici cu orientarea în spaţiu nu stau foarte bine, m-am învârtit vreo 15 minute pe nişte straduţe dubioase până am reuşit să-l găsesc. Eram deja şi mai indispusă, plouată şi răvăşită de vânt. Am ajuns cu vreo 5 minute înainte de a începe piesa şi exact când s-a înteţit ploaia. Era deja o grămadă de lume strânsă acolo, aşa că sala s-a umplut rapid. M-am aşezat repede pe una dintre băncuţe, fericită că am prins loc. Eram înconjurată de oameni cu aspect fain, majoritatea tineri şi mulţi dintre ei prieteni ai organizatorilor. Formaseră deja grupuleţe în care se discuta, se râdea sau se împărţea Pepsi la 2l.

Sala Nouă a Teatrului de Comedie este de fapt o cămăruţă destul de mică, cu câteva rânduri de băncuţe pentru spectatori, care creează însă un spaţiu intim şi o atmosferă foarte degajată. Trebuie să recunosc că prima dată când am fost aici, la o proiecţie de spectacol contemporan totul mi s-a părut foarte sinistru, parcă eram la o reuniune de sectă în care eram priviţi de sus, din spatele unui geam, de către un bătrânel care părea un Demiurg rău ce veghează asupra noastră. Bătrânelul era de fapt omul de la tehnic, iar de data asta scena era amplasată altfel, aşa că abia îl mai zăream.

Piesa “Brânză Topită s-a născut la atelierul de dramaturgie şi dezvoltare personală “Scrie despre tine”, înfiinţat de regizoarea Vera Ion şi de actorul Sorin Poamă. Piesele create în cadrul atelierului sunt bazate pe poveştile şi experienţele personale ale participanţilor, care devin autori ai acestor piese.

În piesa Corinei, fost copywriter, acţiunea este centrată în jurul spotului pentru brânză topită la care Eliza (personsajul principal) şi colegii săi lucrează, însă este vorba despre visul acesteia de a face publicitate şi cum ajunge să lucreze într-o agenţie unde nimic nu este aşa cum se aştepta.

Piesa începe cu interviul Elizei la o agenţie de publicitate, cu un şef arogant care o intimidează şi îi pune întrebări stânjenitoare de genul: “Ştii tu că Pele e fotbalist, nu pictor?”, “Păi cine ţi-a zis că scrii bine? Ştii tu aşa din capul tău sau ţi-a zis cineva?” sau “Ce citesti? Care a fost ultima carte pe care ai citit-o şi ţi-a placut? Sandra Brown?”.

Fiind prima şansă care i se dă pentru a-şi urma visul de a deveni copywriter, Eliza (21 ani) acceptă să lucreze pe un salariu de nimic.
În următoarele scene apar şi noii colegi ai Elizei: Matei, un tip fără succes la fete, ofticos că n-a prins reduceri la haine, cu ieşiri comportamentale deplasate şi limbaj obscen; Seba, un petrecăreţ priceput la desen cu limbaj şi mai obscen, care o ia mereu peste picior pe Eliza, dar care destinde atmosfera cu poveştile sale cu “gagicuţe” şi Coco, genul de tipă foarte sigură pe ea, cu toate că singurul ei atu este aspectul fizic, şi care are câteva replici cheie în piesă. Şeful Elizei este un tip autoritar, imprevizibil, care se crede superior celorlalţi şi căruia îi face placere să-şi umilească angajaţii prin teste de cultură generală.

Zilele par încadrate în acelaşi tipar pentru Eliza: vine prima la muncă şi pleacă ultima, nu iese în oraş, nu are prieteni.

Una dintre scenele care au stârnit o adevărată criză de râs în rândul nostru, al publicului, este cea în care Seba, disperat de faptul că sunt presaţi să vină cu idei noi în timp foarte scurt, se tăvăleşte pe jos şi compară regimul agenţiei cu comunismul. Asta pentru că îşi aminteşte cum, în copilărie, pe vremea comunismului, era trimis de părinţi în tabără la mare. Avea oră de culcare, de sculare, de mers la masă, la plajă, de intrat în apă şi i se spunea până şi când trebuie să se întoarcă pe cealaltă parte, să se bronzeze uniform, “ca la rotisor”.

Situaţiile puse în scenă, deşi amuzante, te pun pe gânduri, te fac să te identifici cu personajul măcar în unele situaţii: fie că te laşi intimidat de sef, rămâi peste program, munceşti când ceilalţi se distrează, eşti exclus din discuţii, luat peste picior, nu eşti apreciat la adevărata valoare sau totul pare altceva decât îţi doreai.

În cele din urmă clienţii anulează spotul la branza topită pe motiv că nu mai au buget.

Coco, aparent ruptă din peisaj, observă potenţialul Elizei şi o întreabă de ce nu schimbă agenţia. Vă las pe voi să aflaţi care este răspunsul Elizei.

Lasă un comentariu:

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată.

CE FACI AZI?
  • Relaxare
  • Energie
  • Inspiraţie
  • Melancolie
  • Bucurie
  • Curiozitate
  • Planificare
  • Meditaţie
  • Generozitate
  • Tristeţe
  • Geek
  • Motivaţie
  • Iubire
  • Implicare
  • Studiu
  • Plictiseală
  • Creativitate
  • Sport
  • Funky
  • Vacanţă
  • Nebunie
  • Muzică
  • Film
  • Lectură
  • Dans
  • Lucru
  • Cu prietenii
  • Petrecere
  • Weekend
  • Dimineaţă
  • Noapte
  • Soare
  • Ploaie
  • Indoor
  • Outdoor
  • Primăvară
  • Vară
  • Toamnă
  • Iarnă
Trimite!

Abonează-te la newsletter pentru mai multe gratuităţi!
* = required field
Invie Traditia

Copyright Gratuitor - 2015 © Toate drepturile rezervate.